Login Hasło
Tylko najświeższe wiadomości
Wiadomości » Gospodarka »

Facebook: Polska jest najbardziej społecznościowym państwem po USA

Facebook: Polska jest najbardziej społecznościowym państwem po USA

Randi Zuckerberg, siostra założyciela Facebooka, przypomniała firmom, żeby dbały o swoich starych lojalnych klientów. Dała też kilka rad polskim firmom, które chcą istnieć na Facebooku. To narzędzie, z którego trzeba umieć korzystać - mówiła.
W czasie kongresu "Biznes to rozmowy", organizowanego przez Netię, Randi Zuckerberg miała 1,5-godzinny wykład. Powiedziała, że Facebook ma nad Wisłą 7 mln użytkowników, a według statystyk serwisu Polska jest drugim najbardziej społecznościowym krajem po USA (nie sprecyzowała jednak co to dokładnie oznacza).

Przypomniała, że dzisiaj Facebook jest nie tylko serwisem ze zdjęciami czy platformą dla gier typu Farm Ville. To także kanał marketingowy, z którego trzeba umieć korzystać. Z jednej strony daje on darmową reklamę, z drugiej - odbiera firmie kontrolę nad tym, co się o marce mówi publicznie.

- Wasi klienci, którzy obserwują was na Facebooku, podpisują się swoim nazwiskiem, kiedy polecają wasz produkt. W ten sposób wspierają waszą markę za darmo! Z drugiej jednak strony nie macie już kontroli nad publicznymi reklamacjami - mówiła Zuckerberg.

Powiedziała też, że Facebook to doskonałe narzędzie badające opinię publiczną. Dała przykład muzyka Jamesa Blunta, który zrobił sobie zdjęcie na tle niewykończonego budynku w Oświęcimiu, i napisał, że "to jego hotel". Reakcja fanów była natychmiastowa. - Dzięki Facebookowi Blunt zrozumiał, że to nie był zbyt mądry żart - powiedziała Zuckerberg.

Dała też przykład amerykańskiego producenta wody butelkowanej Vitamin Water, który dzięki opinii fanów wypuścił na rynek nowy smak napoju. - Nie był co prawda zbyt smaczny i nie sprzedawał się najlepiej, ale to był bardzo ciekawy eksperyment - śmiała się Zuckerberg.

Powiedziała, że zanim firma zacznie się reklamować na Facebooku, powinna zadać sobie kilka pytań: Kto ma prowadzić promocję - jedna osoba czy zespół? Jak często pisać posty? W jakich językach? - To dość ważne pytania. Kiedyś pewna amerykańska firma odkryła, że mnóstwo jej fanów z Facebooka pochodzi z Buenos Aires. Zasugerowałam jej, aby obok postów po angielsku pisała także hiszpańskie. Liczba fanów znacznie wzrosła - mówiła Zuckerberg.

Zauważyła też, że jednym z głównych grzechów firm jest to, że zapominają o swoich starych, lojalnych klientach, skupiając się na pozyskiwaniu nowych. Na Facebooku nie wolno tego robić. - Pamiętajcie, że oni was wspierają za darmo. Nie zapominajcie o nich - mówiła.

Randi Zuckerberg jest byłą szefową marketingu w Facebooku. W sierpniu opuściła jednak brata, aby zająć się dwoma własnymi projektami. Pierwszy to serwis społecznościowy "R to Z Media", o którym na razie wiadomo niewiele i który jeszcze nie działa. Drugi to pomysł na własny serwis wideo, który również jest w powijakach.

Randi przypomniała także, że podobnie jak jej brat studiowała na Harvardzie. - Z tą jednak różnicą, że ja szkołę skończyłam - podsumowała.


Źródło:
http://gospodarka.gazeta.pl/IT/1,69805,10420814,Facebook__Polska_jest_najbardziej_spolecznosciowym.html
Dodano: 07-10-2011 12:00
Odsłon: 232

Skomentuj: