Login Hasło
Tylko najświeższe wiadomości
Wiadomości » Gospodarka »

Stabilny rozwój

Stabilny rozwój

Rozmowa z Bogdanem Kucharskim, Dyrektorem Generalnym BP Europa SE, Oddział w Polsce.
Wysokie ceny paliw to temat, który od długiego czasu wzbudza emocje. Firmy prześcigają się w promocjach, ale czy są szanse na stały, realny spadek cen paliw?

Na spadku cen zależy całej branży, bo tylko to może trwale odbudować popyt. Trzeba jednak pamiętać, że ceny w dużej mierze kształtują czynniki, na które krajowi operatorzy nie mają wpływu, takie jak wzrastająca cena ropy na rynkach światowych, kurs dolara, akcyza czy podatki.

Czy to oznacza, że nie ma obszarów, w których możemy poszukać miejsca na obniżenie cen?

Są czynniki, które możemy regulować wewnątrz kraju. Myślę tu o choćby o kwestii obniżenia opłat za płatności kartami, o co staramy się w ramach Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, czy postulowana przez branżę możliwość samoobsługi przy tankowaniu LPG. Do tego dochodzą koszty dodatkowania biopaliw czy systemu utrzymywania zapasów obowiązkowych. Oczywiście nie można się spodziewać, że załatwienie jednej z tych spraw spowoduje, iż ceny natychmiast spadną, ale jeśli zbierze się ich kilka, to efekt przy dystrybutorze może być odczuwalny. Bardzo istotne są także działania rządu i administracji na rzecz ograniczenia istniejącej obecnie dużej szarej strefy w obrocie paliwami.

Niższy popyt to mniejszy dochód. Jak BP radzi sobie z tą sytuacją?

Funkcjonujemy na polskim rynku od ponad 20 lat (www.bp.pl), stoi za nami również ponadstuletnie doświadczenie globalne BP, mamy więc świadomość, że firmy, które chcą się rozwijać muszą elastycznie reagować na zmiany na rynku, ale jednocześnie patrzeć na rynki długofalowo. Szukamy więc nowych platform rozwoju, poszerzamy ofertę pozapaliwową, reagujemy na oczekiwania klientów (link_1). Stacje paliwowe zdecydowanie różnią się od tych sprzed 10 czy 20 lat. Kiedy w 2005 roku wprowadzaliśmy na stację Wild Bean Cafe, zmieniliśmy sposób myślenia - wcześniej wydawało się, że stacja benzynowa nie może być miejscem przyjemnym, w którym unosi się aromat kawy. Kawiarenki okazały się sukcesem i za nami poszła branża, tworząc własne kąciki gastronomiczne. Dziś w WBC można nie tylko napić się świeżej kawy, ale również zjeść posiłek. Podobnie jest z naszą ofertą handlową, która staje się coraz bogatsza, ciągle powiększającą się i modernizowaną siecią myjni automatycznych i bezdotykowych, wiodącą ofertą paliwowych kart flotowych Routex, czy unikalnym na polskim rynku multipartnerskim programem lojalnościowym PAYBACK. Myślę, że przyjęta przez nas 20 lat temu strategia stabilnego rozwoju i odwaga wprowadzania innowacyjnych, zmieniających rynek rozwiązań, takich jak paliwa Ultimate czy wspomniane już kawiarenki WBC stanowi podstawę sukcesu BP. Dziś zarządzamy siecią ponad 440 stacji, inwestując zarówno w stacje własne, które powstają głównie w miastach i przy autostradach, jak i wspierając obiekty partnerskie zlokalizowane przy drogach krajowych i regionalnych. Mamy już wiele dużych obiektów i inwestujemy w kolejne, np. na autostradach A1, A2 i A4. Naszym celem jest istotne zwiększenie udziału w rynku poprzez sukcesywny rozwój naszej sieci i oferty. W tym roku otworzyliśmy już blisko 30 stacji, a kolejne są w budowie. Podobne, stabilne tempo rozwoju będziemy utrzymywać również w ciągu najbliższych lat.


Źródło:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,74795,12541846,Stabilny_rozwoj.html
Dodano: 29-09-2012 12:00
Odsłon: 892

Skomentuj: