Login Hasło
Tylko najświeższe wiadomości
Wiadomości » Wrocław »

Czym przyjedzie chleb i masło. Ranking aut dostawczych

Czym przyjedzie chleb i masło. Ranking aut dostawczych

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że od stycznia do maja w Polsce kupiono ponad 25 tys. samochodów dostawczych
Najczęściej wybieranym takim pojazdem w tym roku w Polsce jest Fiat Ducato. Z danych IBRM Samar wynika, że w ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedano 1484 sztuki tego auta. W nowej, już trzeciej, generacji Ducato ma minimalną ładowność 1090 kg przy przestrzeni ładunkowej wielkości nawet 17 m sześc. Producent skupił się na właściwościach użytkowych auta - tylny próg znajduje się zaledwie 53 cm nad ziemią, ułatwiając załadunek. Ducato dostępny jest z trzema silnikami Diesla o mocy 100, 120 i 160 KM oraz silnikiem benzynowym, który może być napędzany także gazem ziemnym - jego moc to 136 KM.

Drugie miejsce w plebiscycie popularności zajmuje Renault Master. Najnowsza, czwarta, generacja debiutowała w ubiegłym roku. Samochód można kupić w czterech wersjach długości i trzech wysokości. Oprócz furgonu Master dostępny jest jako podwozie do zabudowy ze zwykłą lub podwójną kabiną dla pasażerów, czterodrzwiowy kombi van lub czterodrzwiowy minibus. Maksymalna przestrzeń ładunkowa Mastera to nawet 17 m sześc. W porównaniu do wcześniejszej generacji zwiększyło się bezpieczeństwo, kierowca i pasażer chronieni są poduszkami powietrznymi. Auto wyposażone jest w ABS, kolektor siły hamowania EBV i system wspomagania nagłego hamowania.

Trzecie miejsce należy do Citroena Jumpera, czyli bliźniaka Fiata Ducato. Jedną z kluczowych różnic w ich wyglądzie jest inne logo na grillu chłodnicy. Jumper dostępny jest jako czterodrzwiowy furgon bądź 2 - lub 4-drzwiowe podwozie do zabudowy. Jumper dostępy jest z trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy 100, 120 lub 157 KM. W Jumperach seryjnie montowany jest ABS, system rozdziału siły hamowania EBD i system wspomagający nagłe hamowanie BAS. Jako dodatkowe wyposażenie montowane są systemy ESP (stabilizacja toru jazdy) i ASR (zapobiega poślizgowi kół na śliskiej nawierzchni).

Czwarte miejsce zajmuje Ford Transit. W ciągu pięciu pierwszych miesięcy 2011 roku w Polsce kupiono 1116 egzemplarzy tego samochodu. Od 2006 roku produkowana jest już szósta jego generacja. W zależności od wersji auto dostępne jest w czterech długościach i trzech różnych rozstawach osi. Transit posiada przestrzeń ładunkową o pojemności maksymalnej ok. 14 m sześc., w wersji minibusa może natomiast przewozić nawet 17 osób. Transit dostępny jest z szeroką gamą silników Diesla o mocy 85, 115, 140 i 200 KM. W standardzie montowane są systemy ABS, EBD, ESP, BTCS i system wspomagania ruszania pod górę HLA.

Piątą pozycję z 1101 sprzedanych sztuk zajmuje Mercedes Sprinter. Auto posiada bardzo bogatą ofertę dostępnych długości, wysokości i rozstawu kół. Dodając do tego kilkadziesiąt elementów dodatkowego wyposażenia, może ono spełnić oczekiwania każdego nabywcy. Auto w wersji o dopuszczalnej masie do 3,5 tony posiada maksymalną ładowność 1345 kg, a w wersji o masie do 5 t nawet 2700 kg. Kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi od 7 do 17 m sześc. Sprinter napędzany jest silnikami Diesla o mocy od 95 do 190 KM lub benzynowymi o mocy od 150 do 258 KM. W modelach 316 i 516 NTG seryjnie montowane są silniki napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG.

Szóste miejsce przypadło Volvo FH 12. Od 2002 roku szwedzki koncern rozpoczął produkcję trzeciej generacji tej ciężarówki. Najnowsza wersja dostępna jest z czterema silnikami o pojemności 13 l i mocy od 420 od 540 KM. Jest to auto nadające się przede wszystkim do ciężkiego transportu na długich dystansach.

Na siódmym miejscu znalazł się Citroen Berlingo. To auto przystosowane do przewozu towarów załadowanych na europaletę. W wersji osobowej może przewieźć pięcioro pasażerów i dużą ilość bagaży. W aucie montowana jest gama silników o pojemności 1,6 l. Najsilniejszy diesel ma moc 110 KM, pozostałe jednostki wysokoprężne osiągają 75 lub 92 KM. Natomiast silniki benzynowe mają moc 90 lub 110 KM. W standardzie są dwie poduszki powietrze oraz system ABS, EBD i BAS.

Ósmą pozycję zajął Peugeot Boxer. Od 2006 roku produkowana jest druga generacja tego auta. Jego ładowność wynosi od 1075 do niemal 2000 kg. W różnych wersjach długości i wysokości przestrzeń ładunkowa ma wielkość od 8 do 17 m sześc. Samochód dostępny jest wyłącznie z silnikami Diesla, z których największy dostarczany przez firmę Iveco ma pojemność 3.0 l i moc 156 KM.

Miejsce dziewiąte zajęło Iveco Daily - auto dostępne jako lekki samochód ciężarowy o masie dopuszczalnej do 6 t lub jako auto dostawcze o masie do 3 t. Od 2006 roku produkowana jest już czwarta generacja tego samochodu. Ładowność w zależności od wersji waha się między 1060 a 4225 kg. Daily dostępny jest z gamą silników diesla o mocy od 96 do 176 KM oraz z silnikami benzynowymi, które mogą być napędzane także gazem ziemnym CNG.

Dziesiątkę najchętniej kupowanych auto dostawczych zamykają samochody ciężarowe Scania z serii P, R, i G. Seria P to auta najczęściej spotykane w budownictwie i na krótki trasach. Samochody serii P wyposażone są w silniki wysokoprężne o mocy maksymalnej 420 KM. Seria G dzięki większym, przestronnym i wygodnym kabinom najczęściej wykorzystywana jest w transporcie długodystansowym. Maksymalna moc silników w serii G to 480 KM. W transporcie międzynarodowym wykorzystywana jest również najnowsza seria R, która dostała tytuł Truck of the Year 2010. Auto dostępne jest w kilkunastu wariantach kabin oraz z silnikami o mocy od 230 do 730 KM.


Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9990185,Czym_przyjedzie_chleb_i_maslo__Ranking_aut_dostawczych.html
Dodano: 22-07-2011 13:00
Odsłon: 221

Skomentuj: