Login Hasło
Tylko najświeższe wiadomości
Wiadomości » Wrocław »

Przy stadionie budują drogi - nie tylko dla kibiców

Przy stadionie budują drogi - nie tylko dla kibiców

Wraz z budową areny sportowej Euro 2012 w jej bezpośrednim sąsiedztwie powstają: kilka nowych dróg, wiadukty, most przez Ślęzę, nowa linia szybkiego tramwaju oraz węzeł przesiadkowy MPK. Skorzystają na tym kibice, ale także mieszkańcy, bo inwestycje znacznie usprawnią komunikację w tej części miasta
Jeszcze kilkanaście miesięcy temu w pobliżu Glinianek stały wybudowane w czasach PRL wiadukty kolejowe. Były w tak złym stanie technicznym, że z obawy, iż się zawalą, trzeba było je zwęzić i zamknąć dla ciężarówek. Dziś miejsce to zmieniło się nie do poznania, bo ul. Kosmonautów ma już nowe wiadukty. Jedna nitka została udostępniona kierowcom. Budowa drugiej właśnie się kończy.

To jednak nie wszystko, bo tuż obok w ramach przebudowy ul. Lotniczej powstaje dodatkowo nowy most przez Ślęzę, który również został już częściowo otwarty.

Na inwestycjach w rejonie stadionu skorzystają nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie MPK, bo przewidziano tam zintegrowany węzeł przesiadkowy. Żeby zmienić środek transportu, nie trzeba będzie biegać od przystanku do przystanku, bo autobusy i tramwaje mają się zatrzymywać w tym samym miejscu.

Do areny mistrzostw pasażerowie będą mogli dojechać z dwóch stron - od ul. Lotniczej oraz tramwajem plus od strony ul. Królewieckiej. Trwa budowa nowego torowiska od ul. Legnickiej, przez Milenijną i Pilczycką. Będą tamtędy kursować dwie linie szybkiego tramwaju - jedna na Kozanów, druga na stadion.

Obecnie mieszkańcy osiedla muszą polegać jedynie na komunikacji autobusowej lub jeździć autem. Wkrótce będą mieli dodatkową alternatywę, co może się przyczynić do zmniejszenia korków w tej części Wrocławia. Do przesiadki na tramwaj może ich przekonać fakt, że będzie on jeździł wydzielonym torowiskiem i na każdym skrzyżowaniu włączy mu się zielone światło. Zatrzymywać się więc będzie wyłącznie na przystankach, co może znacznie przyspieszyć podróż do centrum. Trzecia linia tramwaju plus kursować będzie do pętli Pilczyce. Jak zapewnia magistrat, dwukierunkowe skody jeździć będą co sześć minut, a priorytet na skrzyżowaniach zagwarantuje im Inteligentny System Sterowania Ruchem, który ma być wdrożony w mieście. Dzięki temu, że szybkie tramwaje mają kabiny motorniczego z przodu i z tyłu, nie potrzebują pętli do zawracania. Minus jest taki, że muszą mieć drzwi po obu stronach, przez co jest mniej miejsc siedzących.

Na ul. Królewieckiej zmieni się nie tylko to, że będzie tam torowisko. W ramach gruntownej przebudowy powstały tam dwa nowe ronda, które mają ułatwiać włączanie się do ruchu z bocznych ulic. Zmodernizowana została również ul. Drzymały, która przy okazji zyskała nową nazwę - teraz jest to ul. Śląska.

Największe znaczenie dla usprawnienia ruchu, i to nie tylko w rejonie stadionu, ma budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Magistrat liczy, że dzięki tej inwestycji zmniejszą się korki w całym mieście, bo wreszcie pozbędziemy się tirów. Przy ul. Kosmonautów powstaje jeden z węzłów nowej trasy. AOW nie jest jeszcze gotowa, ale z niektórych odcinków kierowcy już korzystają.

W grudniu oddany został do ruchu fragment z Magnic do autostrady A4, w maju - od A4 do lotniska, a w poprzedni piątek - część od ul. Żmigrodzkiej do Długołęki. Całą obwodnicą kierowcy będą mogli przejechać prawdopodobnie pod koniec sierpnia. W budowie wciąż jest odcinek od lotniska do ul. Żmigrodzkiej. Fragment ten powinien być gotowy już w czerwcu, jednak opóźniły się prace m.in. przy moście na Rędzinie.


Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9994098,Przy_stadionie_buduja_drogi___nie_tylko_dla_kibicow.html
Dodano: 24-07-2011 10:00
Odsłon: 238

Skomentuj: