Wiadomości » Rzeszów »
O tym festiwalu powinna już wiedzieć cała Polska
O tym festiwalu powinna już wiedzieć cała Polska
Jak Rzeszów wykorzysta promocyjnie największe wydarzenie kulturalne ostatnich lat? O ruszającym już jutro Europejskim Stadionie Kultury powinna już wiedzieć cała Polska. M.in. dzięki billboardom, reklamie w radiu i telewizji, artykułom w prasie oraz kopertom POKA POKA- Jesteśmy pewni, że dzięki temu wydarzeniu Rzeszów zostanie wspaniale zapromowany - mówi Marzena Furtak-Żebracka, dyrektorka Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Miasta Rzeszowa.
Europejski Stadion Kultury to polsko-ukraińskie przedsięwzięcie, które ma pokazać kulturę obu krajów przed przyszłorocznymi mistrzostwami w piłce nożnej. To blisko sto wspólnych projektów, a wśród nich koncerty, wystawy, projekcje filmowe, warsztaty, debaty, działania w przestrzeni miejskiej i przedstawienia teatralne. Festiwal w Rzeszowie już został okrzyknięty największym wydarzeniem kulturalnym, jeśli nie w ogóle, to na pewno ostatnich lat.
To niemal jednoznaczne z tym, że powinniśmy skorzystać na tym promocyjnie. Ta odbywa się na szeroką skalę w samym mieście. - Wśród mieszkańców miasta są dystrybuowane ulotki i koperty POKA POKA. Są dostępne we wszystkich punktach informacyjnych urzędu miasta, także tych w hipermarketach. Były rozdawane podczas festiwalu zespołów polonijnych oraz dostarczane do mieszkań. Program imprezy i materiały informacyjne są dostępne w trasie podziemnej. Dodatkowo od piątku do niedzieli zostaną uruchomione dwa punkty informacyjne na dworcu PKP. Tam osoby, które wybierają się na festiwal, otrzymają między innymi mapki i ulotki - mówi dyrektor Furtak-Żebracka. W mieście pojawiły się także billboardy promujące ESK. Ale miasto liczy przede wszystkim na materiały w mediach ogólnopolskich. - Wiemy, że sporo artykułów już się pojawiło na ten temat i w mediach ogólnopolskich, i w miastach wojewódzkich. Promocją będzie też to, że spodziewamy się, że na festiwal przybędzie dużo gości. Także z zagranicy, bo będzie duża delegacja z miast ukraińskich. Będzie też attaché kulturalny z ambasady ukraińskiej w Warszawie - słyszymy.
Promocją sięgającą poza granice naszego miasta zajęło się Narodowe Centrum Kultury. Tu dowiadujemy się, że o Europejskim Stadionie Kultury informuje 140 billboardów w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Rzeszowie.
- Poza tym w każdym Multikinie w Polsce prowadzona była miesięczna akcja informacyjna na temat tego przedsięwzięcia przed każdym seansem. Są oczywiście spoty w Polskim Radiu i w kilku kanałach TVP: na antenie "jedynki", "dwójki", TVP Kultura, Polonia i Sport. Prowadzona była także dwumiesięczna akcja za pomocą kopert POKA POKA. Ulotki w tych kopertach były rozdawane gościom przed imprezami w klubach - mówi Anna Reichel z NCK. Promocja prowadzona jest oczywiście także w internecie.
Wstęp na imprezy Europejskiego Stadionu Kultury będzie wolny, ale do tej pory akredytowało się na nie 30 dziennikarzy spoza regionu. Patronat medialny objęły, oprócz publicznego radia i telewizji, m.in. "Polska The Times", AMS i Wirtualna Polska.
Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów
http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,10097977,O_tym_festiwalu_powinna_juz_wiedziec_cala_Polska.htmlDodano: 11-08-2011 12:00Odsłon: 202
Dodano: 11-08-2011 12:00
Odsłon: 202